Výroční zprávy - Mateřská škola PARAPLÍČKO, Havířov, příspěvková organizace

Přejít na obsah

Hlavní nabídka:

Naše paraplíčko





Výroční zprávy a výhledy




 

 Rozpočet a střednědobý výhled rozpočtu příspěvkové organizace      

Novelou zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, je s účinností od 21. 2. 2017 příspěvkové organizaci stanovena povinnost sestavovat rozpočet a střednědobý výhled rozpočtu, které schvaluje její zřizovatel.
Rozpočet příspěvkové organizace je plán výnosů a nákladů na kalendářní rok a střednědobý výhled rozpočtu je plán nákladů a výnosů na další dva roky následující po roce, na který je sestavován plán na kalendářní rok.
Povinnost zveřejnit návrh rozpočtu/střednědobého výhledu rozpočtu a schválený rozpočet/střednědobý výhled rozpočtu je zajištěna zveřejněním na internetových stránkách zřizovatele www.msk.cz/verejna_sprava/index.html

 Výroční zpráva o činnosti za školní rok 2016/2017                               

Předškolní vzdělávání bylo ve školním roce 2016/2017 v souladu s činností zapsanou ve školském rejstříku zaměřeno především na všestranný harmonický rozvoj osobnosti s přihlédnutím k individuálním zvláštnostem a potřebám dětí. Děti nebyly přetěžovány, pracovní tempo a zátěž byly přizpůsobovány jejich aktuálnímu psychickému a fyzickému stavu. Při tvorbě denního režimu jsme maximálně spolupracovali s rodiči. Výchovně vzdělávací činnost probíhala skupinově a individuálně a to s ohledem na složení jednotlivých tříd, postižení dětí a s ohledem na rozdílnost rozumových schopností a řečových dovedností. Dětem byl poskytován dostatek času ke spontánní hře, učitelky dbaly na vyváženost spontánních, frontálních a řízených činností. Důraz byl kladen na učení prožitkové. V rámci
výchovně vzdělávacích činností bylo uskutečněno také mnoho společných projektů, do kterých se zapojovaly děti napříč všemi třídami.

Kompletní text zprávy ke stažení ve formátu PDF.


 Zpráva o činnosti a plnění úkolů příspěvkové organizace za rok 2016

Mateřská škola Paraplíčko, Havířov, příspěvková organizace je samostatným právním subjektem, jehož zřizovatelem je Moravskoslezský kraj. Škola je zaměřena na výchovu a vzdělávání dětí se zrakovým postižením a postižením Autismem – třídy pro tato postižení - skupinová integrace. Děti s jiným druhem zdravotního postižení – mentálním, sluchovým, tělesným jsou integrovány individuálně.
Škola zabezpečuje školní stravování a to prostřednictvím vlastního stravovací zařízení školní jídelny. Doplňkovou činnost na stravování cizích strávníků škola nemá.
V kalendářním roce 2016 se v MŠ vystřídalo celkem 41 dětí. Povinnou školní docházku nastoupilo ve sledovaném roce 11 dětí. O odkladu školní docházky bylo v roce 2016 rozhodnuto v případě 4 dětí. Zrakově postižené děti byly rovnoměrně rozděleny do dvou tříd na základě věku a individuálních zvláštností. Do třídy zřízené pro děti s diagnózou Autismus bylo v rámci skupinové integrace přijato 7 autistických dětí. Další děti s touto diagnózou byly individuálně integrovány do třídy pro děti se zrakovým postižením. V hodnoceném roce bylo u 2 dětí se zákonnými zástupci dohodnuto ukončení docházky na základě zlepšení očního vízu a odebrání diagnózy zrakové postižení SPC v Opavě.

Kompletní text zprávy ke stažení ve formátu PDF.



 Výroční zpráva o činnosti za školní rok 2015/2016                               

Školní vzdělávací program pro předškolní vzdělávání – ŠVP mateřské školy „Vnímáme svět jinýma očima“ č.j. MŠzr/174/2015 je zpracován podle rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (RVP ZV) a je upraven jako školní vzdělávací program mateřské školy speciální pro děti se zdravotním postižením.
ŠVP naplňuje základní filosofii školy: vytvořit pro všechny děti, pedagogy i rodiče bezpečné a příjemné prostředí založené na porozumění, vzájemném uznání a naslouchání. V návaznosti na výchovu v rodině, na individuální přístup při výchovně vzdělávacích činnostech, na komplexní péči a v úzké spolupráci školy s rodinou je cesta k přípravě na vstup k základnímu vzdělávání.
Ve školním roce 2015/2016 byla výchovně vzdělávací práce zaměřena na všechny důležité oblasti rozvoje dítěte, včetně předčtenářské gramotnosti, předmatematických představ environmentální výchovy, a prevence sociálně patologických jevů. Třídní vzdělávací programy se opíraly o Školní vzdělávací program a o roční plán, který blíže specifikoval ŠVP a určoval v oblasti výchovy a vzdělávání aktivity pro děti a rodiče.

Kompletní text zprávy ke stažení ve formátu PDF.


 Zpráva o činnosti a plnění úkolů příspěvkové organizace za rok 2015

Mateřská škola Paraplíčko, Havířov, příspěvková organizace je samostatným právním subjektem, jehož zřizovatelem je Moravskoslezský kraj. Škola je zaměřena na výchovu a vzdělávání dětí se zrakovým postižením a postižením Autismem – třídy pro tato postižní - skupinová integrace. Děti s jiným druhem zdravotního postižení – mentálním, sluchovým, tělesným jsou integrovány individuálně.

V kalendářním roce 2015 se v MŠ vystřídalo celkem 48 dětí. Povinnou školní docházku nastoupilo ve sledovaném roce 10 dětí. O odkladu školní docházky bylo v roce 2015 rozhodnuto v případě 6 dětí. Zrakově postižené děti byly rovnoměrně rozděleny do dvou tříd na základě věku a individuálních zvláštností. Do třídy zřízené pro děti s diagnózou Autismus bylo v rámci skupinové integrace přijato 8 autistických dětí. Další děti s touto diagnózou byly individuálně integrovány do třídy pro děti se zrakovým postižením. V hodnoceném roce bylo u 6 dětí se zákonnými zástupci dohodnuto ukončení docházky na základě zlepšení očního vízu a odebrání diagnózy zrakové postižení SPC v Opavě.

Kompletní text zprávy ke stažení ve formátu PDF.



 Výroční zpráva o činnosti za školní rok 2014/2015                            

 
Předškolní vzdělávání ve škole bylo v souladu s činností zapsanou ve školském rejstříku zaměřeno především na všestranný harmonický rozvoj osobnosti s přihlédnutím k individuálním zvláštnostem a potřebám dětí. Děti nebyly přetěžovány, pracovní tempo a zátěž byly přizpůsobovány jejich aktuálnímu psychickému a fyzickému stavu. Při tvorbě denního režimu jsme maximálně spolupracovali s rodiči. Dětem byl poskytován dostatek času ke spontánní hře, učitelky dbaly na vyváženost spontánních, frontálních a řízených činností. Důraz byl kladen na učení prožitkové. V rámci výchovně vzdělávacích činností bylo uskutečněno mnoho společných projektů, do kterých se zapojovaly děti napříč všemi třídami (více v části projekty, akce, aktivity).
Školní vzdělávací program pro předškolní vzdělávání – ŠVP mateřské školy „Vnímáme svět jinýma očima“ č.j. MŠzr/11/2011 je zpracován podle rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (RVP ZV) a je upraven jako školní vzdělávací program mateřské školy speciální pro děti se zdravotním postižením, aktualizován k 1.9.2014
ŠVP naplňuje základní filosofii školy: vytvořit pro všechny děti, pedagogy i rodiče bezpečné a příjemné prostředí založené na porozumění, vzájemném uznání a naslouchání. V návaznosti na výchovu v rodině, na individuální přístup při výchovně vzdělávacích činnostech, na komplexní péči a v úzké spolupráci školy s rodinou je cesta k přípravě na vstup k základnímu vzdělávání.

Kompletní text zprávy ke sztažení ve formátu PDF.



 Výroční zprávy  do 31.8.2015                                                             

Výroční zprávy vydané do 31. 8. 2015 jsou uveřejněny na  www.ocniskolka.cz


 
   Hledat  
Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky